Ahad, 27 September 2009

~ Alamak LuPa kata Ade AssigMnT~



Salam..

Dalam seminggu cuti raya ni dgn bestnyer raya langsung tak ingat kata ade assingmnt nak kena hantar.. punya best cuti.... masyaallah sampai tak ingat tanggungjawab sbg pelajar...
Dah siap dah esok boleh antar..

Rabu, 16 September 2009

;=; SalaM AidiLfiTri ;=;


Hot Graphics Icons, Comments and Layouts @ hotfriendsterlayouts.com



Hari Raya Aildilfitri Friendster-Myspace Comments

Salam Aidilfitri dari saya.. ampun dan maaf dipinta kalu ade terkasar bahasa..
atau buat sesiapa terguris hati akibat kata-kata..
kepada adik-adik maafkanlah Along kalu ade buat salah kat korang
kepada Umi & Abah mohon maaf banyak-banyak dari hujung rambut ke hujung kaki
kepada roomate tersayang, maaf dipinta kalu ade salah..
kepade lecturer thanks atas ajaran korang, minta maaf kalu ade yg tak dapat hadir kuliah..
kepada sahabat handai dan yg mengenali diri ini harap dapat maafkan kesalahan sahabat korang ni.. ok..

Happy Holiday...




Hot Graphics Icons, Comments and Layouts @ hotfriendsterlayouts.com



Hari Raya Aildilfitri Friendster-Myspace Comments

Sabtu, 12 September 2009

@ MaSaK BubOk LamBok @


Salam.. Sabtu bersamaan 22 ramadhan Ihya Ramadhan, buat aktiviti masak bubur lambok.. Grand Iftar bersama anak Yatim...



























Tapi Sebelum naik bilik singgah bilik sidang tekan Piano.. hentam je.. bukan reti pun..



Jumaat, 11 September 2009

# BuaT HabiS DuiT Je...#




























Salam Hari ni lepas tarawih saya & roomate main bunga api..
Sbb teringatkan zaman kanak-kanak...




Anda perasan tak bahawa kanak-kanak di malaysia di biasakan atau lebih tepat lagi dihiburkan dgn hiburan seperti buga api dan mercun tatkala Hari Perayaan bakal menjelang?
Saya tahu main bunga api ni memang membakar duit.. tapi sebagai org yg meningkat umurnya masih ada jiwa kanak-kanak dlm diri ni.. mmm entah la.. tapi rasa seronok itu hanya sebentar.. betul tak?
Harap TAhun ni saya & adik tak habis byk duit utk benda mcm ni.. utk hiburan seketika boleh dipertimbangkan..

Khamis, 10 September 2009

Nuzul Al-Quran 17, 21 ke 24 ramadhan?



Assalamu'alaikum,
tazkirah di sampaikan oleh Mohd. Rizal Azizan..aka Mat Rizal





"orang beriman tidak pandang ibadah yg diturunkan oleh Allah swt dari segi logik akal fikiran sbb mereka faham akan ibadah yg disuruh itu bertujuan untk menguji sama ade kita taat atau kita ingkar perintahNya"

pada pandangan sahabat bila Al-Quran diturunkan lebihke arah 24 ramadhan, tp bg org islam tarikh ni tak penting, yg penting kita tahu fakta mengatakan bahawa Al-Quran diturunkan dalam bulan Ramadhan pada Mlm Al-Qadr.


Al-Quran
  • kitab bersama bg semua orang yg beragama Islam
  • boleh menjadi peguam bela kepada kita dan juga pendakwaraya di hadapan Allah bila amal kita dihitung
  • perkataan Allah; bukan makhluk
  • yg merupakan mukjizat maknawi- dimana ita dpt tok laras bahasa yg amat baik, bahkan Allah mencabar utk buktikan sama ade Al-Quran ini ade kesalahan.. sama de dr pelbagai sudut.. tapi ternyata kita tak dapat jumpa..
Tanggungjawab terhadap Al-Quran:
  1. Baca Al-Quran- walaupun dalam keadaan terketar-ketar, kena baca.. kalu buta Al-Quran mcm mana nak baca? so perlu lah belajar pd org yg tahu... Jgn malu walaupun usia kita makin lanjut.. baca dlm bahasa Arab tau.. kalu tak huruf tak dapat sebut dgn betul.
  2. Paham maksud- sambil baca Al-Quran tgok terjemahan
  3. Amal- kena amal walaupun sedikit.. kena istiqamah...
  4. Hafal- kita kena hafal Al-Quran sbb Allah dah kata jika berlaku kehilangan semua ayat dlm Al-Quran atas muka bumi ni.. masih ade simpanan Al-quran dlm dada org yg menghafalnya...
  5. Sebarkan..- perlu sebarkan kpd orang ramai sbg paringatan..

Rabu, 9 September 2009

:-: BaJu RaYa :-:



Assalamualaikum,
Sebelah kiri baju utk adik Aimi dan sebelah kanan utk adik Alyani yang kat tengah tu saya punya..




Muhasabah Ramadhan

Hari raya hari kemenangan
Hari kesyukuran dilimpahi kemuliaan
Di lipatan seni mehnah
Ada maksud murni yang lebih hakiki

Pada nafsu yang dilentur lapar dahaga
Pada fikiran disinar wahyu dan sabda
Pada hati bersih di solat tarawih
Apakah semuanya telah dimiliki

Puasa mengajar erti ketabahan
Menghadap ujian berlandaskan iman
Puasa perisai yang sangat maknawi
Penyinkap hijab antara hamba dengan Illahi

Puasa sempurna menahan rohani dan rasa
Puasa sederhana menahan indera dan juga anggota
Puasa biasa hanya melawan lapar dan dahaga
Lalu di manakah puasa kita
Adakah masih di tahap lama

Lalu muhasabah di hujung Ramadhan
Sudahkah terbangun jiwa teguh dankukuh
Atau kolam jiwa masih tercemar keruh
Bersembilu dosa duri angkara

Ketika bertahmid, bertakbir, bertasbih
Terasakah ita hamba Illahi
Yang hanya mampu mengukir tadbir
Sedangkan padaNya segala takdir

Isnin, 7 September 2009

:-: Ia MenanTi PemBebaSaN ! :-:



Melihat Surat Khabar dan laman-laman web mengenai berita dr sahabat kita di palestin sayu rasa hati ni..
Kita puasa makan sedap-sedap masa berbuka.. Apa yg sahabat kita makan?

Hampir dapat dipastikan bahawa 11 ribu tahanan Palestin yang kini memnuhi penjara-penjara Israel sedang menapaki hari-hari Ramadhan mereka dengan penuh penderitaan.Salah seorang tahanan yang telah dibebaskan telah menceritakan kepada Aljazeera, pada Rabu (2/9), berkaitan pengalamannya di Penjara padang pasir Naqb. Ia mengatakan, di bulan Ramadhan para tahanan semuanya berkumpul dalam satu hidangan di halaman penjara, lalu mereka berjamaah menunaikan solat Tarawih.

sekitar 200 ,000 ribu jamaah memenuhi Masjid Al-Aqsa pada pelaksanaan solat Jumaat kedua di Bulan Ramadan kali ini. Mereka datang dari Al-Quds dan sekitarnya, kawasan Palestin Tahun 1948 serta dari Tebing Barat, samada yang muda mahupun yang sudah berusia lanjut.

“Sejak Jumaat Subuh sebahagian bangunan Masjid Al-Aqsa telah dipenuhi jamaah solat, dimana di bahagian depan dan wilayah Masjarah dari arah barat dan timur dipenuhi jamaah laki-laki. Sementara bahagian selatan, selatan Qubbah Shakhrah, dan wilayah Masyajarh dari arah barat daya Al-Aqsa dipenuhi oleh jamaah wanita ditambah lagi dengan ribuan lainnya yang solat di bawah hangatan matahari,”


Khamis, 3 September 2009

*Buka PoSa dGn RooMate*

Salam...
















kat floor & depan bilik..







Lauk yg dipesan...






Jom Kita tangkap gambar lu..


Ape pandang2 ade Utang ker?
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ME..