Isnin, 7 September 2009

:-: Ia MenanTi PemBebaSaN ! :-:



Melihat Surat Khabar dan laman-laman web mengenai berita dr sahabat kita di palestin sayu rasa hati ni..
Kita puasa makan sedap-sedap masa berbuka.. Apa yg sahabat kita makan?

Hampir dapat dipastikan bahawa 11 ribu tahanan Palestin yang kini memnuhi penjara-penjara Israel sedang menapaki hari-hari Ramadhan mereka dengan penuh penderitaan.Salah seorang tahanan yang telah dibebaskan telah menceritakan kepada Aljazeera, pada Rabu (2/9), berkaitan pengalamannya di Penjara padang pasir Naqb. Ia mengatakan, di bulan Ramadhan para tahanan semuanya berkumpul dalam satu hidangan di halaman penjara, lalu mereka berjamaah menunaikan solat Tarawih.

sekitar 200 ,000 ribu jamaah memenuhi Masjid Al-Aqsa pada pelaksanaan solat Jumaat kedua di Bulan Ramadan kali ini. Mereka datang dari Al-Quds dan sekitarnya, kawasan Palestin Tahun 1948 serta dari Tebing Barat, samada yang muda mahupun yang sudah berusia lanjut.

“Sejak Jumaat Subuh sebahagian bangunan Masjid Al-Aqsa telah dipenuhi jamaah solat, dimana di bahagian depan dan wilayah Masjarah dari arah barat dan timur dipenuhi jamaah laki-laki. Sementara bahagian selatan, selatan Qubbah Shakhrah, dan wilayah Masyajarh dari arah barat daya Al-Aqsa dipenuhi oleh jamaah wanita ditambah lagi dengan ribuan lainnya yang solat di bawah hangatan matahari,”


1 ulasan:

mizaranun berkata...

Salam..
Sedey melihat saudara2 kita kt palestin menyambut Ramadhan..
kita kt sini sungguh mewah..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Music

ME..