Selasa, 2 Mac 2010

:#: MiliK SiaPa CinTa Ini :#:

Wahai Sang Awan yang sedang berarak mendung, Sudikah engkau mendengar kebodohan hamba ALLAH ini..Wahai Sang Mentari yang semakin condong ke ufuk barat, Sudikah engkau berkongsi cerita resahku ini…



Cinta terbahagi kepada 2:



  • Cinta Mutlak = cinta yang diberi tanpa ade simpan/ reserve sedikit, kategori cinta ini hanya kepada ALLAH dan RASUL shj.

Ibn Taimiyah abad-7 mengatakan hubungan kita dgn ALLAh diumpamakan seperti burung.


sebelah sayap takut kpd Allah (azabnya, neraka, balasanya dll)


sebelah sayap lagi ialah harap/ pengharapan kpd Allah (syurga, rahmat, rezeki, dll)


body burung itu adalah cinta, kita perlu seimbangkan antara kedua-dua ni baru lah kita dpt terbangkan hati kita ni kpd ALLAH



  • Cinta Terhad = cinta selain ALLAH & RASUL rujuk ayat [9:24]

Katakanlah, "Jika bapak-bapakmu, anak-anakmu, saudara-saudaramu, isteri-isterimu, keluargamu, harta dan kekayaan yg kau usahakan, perdagangan yg kamu khuatir akan kerugian, dan rumah yang kamu tinggal lebih kamu cintai dari ALLAh dan RASULNYA serta berjihad di jalan-Nya, maka tunggulah sampai ALLAH berikan keputusan-Nya". Dan ALLAH tidak memberi petunjuk kepada orang fasik.



bedasarkan ayat di atas ALLAh dah beri amaran atau warning... dia kata Jaga lah kau, Jaga lah kau.. jika engkau cinta harta, anak, saudara, rumah, perniagaan dll lebih dari AKU tunggu lah balasan aku...


So, awal-awal nanti kene tulis surat agreement buat suami/ isteri:


"Sorry la bini/suami... eh, belum jadi lagikan, mcm ni lah to bakal my lover I boleh kahwin dengan you, tapi ingatlah cintaku hanyalah cinta terhad... aku tak dapat mencintaimu secara mutlak..aku akan mencintai mu selagi mana engkau mendekatkan aku kepada ALLAH, jika engkau menjauhkan aku dari Tuhanku sesungguhnya aku sangat-sangat membenci dirimu..." So bila perempuan yang akan cakap macam ni yang lelaki tolong paham yea... begitu juga yang perempuan kalu lelaki cakap mcm ni...



Sering kuterdengar usikan nakal si lelaki pada wanita
FEUWIT…FEUWIT..CUNNYA!
Buatku kaliru sendiri,
Apakah ertinya kecantikan wanita di mata lelaki?
Adakah pada susuk tubuh yang menggiurkan?
Atau pada akhlak yang menawan?
Biar apa pun jawapannya;
Aku tetap aku, Apa yang aku tahu,
Aku seorag wanita, fitrahku sukaan diri cantik jelita
Namun bukan kecantikan di mata manusia,
Sebalinya ku mencari kecantikan yang diiktiraf Tuhan yang Maha Esa



Ya ALLAH, Jauhkan hatiku ini drpd segala bentuk kekotoran


Ya ALLAH, Janganlah rindu ini mengatasi kemanisanku bermunajat kepada-MU & Janganlah pula sayangku mengatasi kecintaanku terhadap Kekasih-MU



Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Music

ME..