Khamis, 5 Februari 2015

Bergelar Isteri Seorang Pelaut {^_^}

Assalamualaikum..

Hampir setahun lebih blog ini ditinggalkan..
bukan kerana lupa.. bukan kerana segan.. tetapi Hilang bicara buat sementara...

Sebelum aku  menjalani hidup berumahtangga, banyak orang yang bercerita padaku menggambarkan kehidupan keluarga pelayar itu seperti apa. Banyak hal-hal negatif saja yang diceritakan padaku. dan semua itu membuat aku sangat gerah, gelisah dan juga sedih. Apa salahnya jika aku punya bakal suami seorang pelayar. Apa salahnya jika aku seorang menjadi isteri pelayar. Apa salahnya jika dalam hidupku tidak setiap hari melihat suami ada di rumah karena harus berlayar untuk beberapa waktu tertentu. Dengan berlayar suamiku mencari nafkah dengan bekerja keras dan mencari wang yang halal. Apakah hal itu masih lebih buruk dari seorang yang bekerja di darat lalu mereka berkorupsi atau menjadi penjahat?….aku tidak mengerti kenapa banyak orang yang memandang negatif seorang pelayar. Kalau memang Takdir jodohku seorang pelayar, apapun yang terjadi juga pasti akan menikah dengan Tunangku itu.

Terima Kasih Ya ALLAH; engkau berikan impian ku tercapai "Menjadi Isteri sebelum 27"

Kini Bergelar sebagai Isteri Seorang Pelaut; Subhanallah Engkau belikan Seorang Rijal kepada Ku..
Terima Kasih atas kurniaan Mu Ya Allah.. Dia seorang yang engkau Takdirkan untuk Ku akan Ku Pegang Amanah MU Ini dengan sebaik-baiknya...



Aku dan Suami ingin mematahkan anggapan negatif orang- orang di luar sana. karena sebenarnya  keluarga pelaut mempunyai kehidupan rumah tangga yang harmonis dan bahagia asal Pegang pada AL-QURAN & SUNNAH Rasulnya

Bukan mudah berjauhan.. Namun ENGKAU(ALLAH) sudah tahu akan kebolehan Hambanya;
seperti firmannya dalam Surah Yunus ayat 44:
"Sesungguhnya Allah tidak menganiaya manusia sedikitpun, akan tetapi manusia jualah yang menganiaya diri mereka sendiri."


Moga Allah mudahkan segala urusan Suamiku, diri ku &Keluarga dalam menjalani bahtera kehidupan dunia ini menuju Akhirat yang Kekal Abadi.

Rijal’ dari segi bahasanya bererti para lelaki, namun perkataan ‘Rijal’dalam bahasa Arab tidak bermakna fizikal melainkan ia mengandungi makna :

1. Keberanian.
2. Ketulusan.
3. Kepahlawanan.
4. Konsistensi.
5. Pengorbanan.
 


6 ulasan:

Dewi Aja berkata...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

Unknown berkata...

Saya pun bersuamikan seorang pelaut, belayar selama 3 bulan. Hurmm. saya sgt percayakannya.. xpernah ragu2.. sehinggala sy dpt tahu waktu kapalnya berlabuh di labuan, die buat perkara xelok dibelakang sy. Berjumpa dgn betina kelab malam. Saya sedih... kecewa... Tuhan je tahu remuknya hati sy .

Nor Khairunnisa berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Nor Khairunnisa berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
AsMa AmAnI berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
AsMa AmAnI berkata...

“ Kadang, tanda cinta Allah terhadap seseorang itu Allah akan biarkan hati dia hancur berkali-kali sampai dia rasa tak ada lagi harapan di dunia ini. Dan itu akan membuat dia punya harapan hanyauntuk allah saja. – Syeikh Abdul Kadir Jailani.”

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ME..