Khamis, 19 Mac 2009

< Buat WaNita >

Seorang ANAK
yg ku cium AMANAHNYA
aku mengasihi kejujuran
Saidatina Siti Fatimah
yg mencintai ayahdanya
Baginda Rasulullah saw

Seorang PEREMPUAN
yg ku hirup air matanya
aku mencintai kesucian
Siti Maryam binti Imran
yg tulus cintanya
Melahirkan Nabi ALLAH swt

Seorang ISTERI
yg ku kagumi
sejarahnya aku menginsafi
kehidupan Siti Sara
yg tabah hatinya
di safa dan marwah

Seorang GURU
yg ku tuntut ilmunya
yg mengagumi Saidatina Siti Aishah
yg menegakkan kalimah ALLAH swt
di Madinah al-Munawarah

Seorang IBU
yg ku simpan kasihnya
aku merasai kewarakan
seorang Masyitah
yg tidak putus-putus diseksa
yg sentiasa membasahi lidah dgn Zikrullah

Seorang IMAM
yg aku bermakmum di belakangnya
aku menikmati keindahan iman
Surah An-Nissa'
dlm kesucian Al-Quran
dlm keunggulan Islam

Maha Suci Engkau Ya ALLAH swt
Alhamdulillah menjadikan aku
manusia perempuan yg BERIMAN

petik dari Novel Iman Markisa oleh Aminah Mokhtar

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Music

ME..