Selasa, 7 Oktober 2008

++HUJUNG MinGGu RaMadHan 4++

Hujung mingu ramadhan yg erakhir bermula hari jumaat 26 ramadhan..
satu hari sebelum hari jumaat semua rakan-rakan, kawan-kawan, teman-teman dan sahabat-sahabat, bersiapnak pulang ke kampung untk sambut aidilfitri bersama keluarga..

saya bersiap..abah cakap kena sampai office dia sblm pukul 4.. Hari dah la nak hujan.. mesti susah dapat texi, dalam pukul 3 jalan dr kolej ke stesen bas.. ade nampak texi epas tu tahan la... rupanya dia tak nak hantar sabar je.. la..

selepas tu tetiba ade la pulak van berhenti sebelah, dalam hati apa sal pulak ni, tak kan nak tanya arah, lepas tu ada la seorang hamba Allah dlm van tu bagi salam
lepas jawab salam..
Hamba Allah tu tanya nak gi mana?
cakap la nak gi PJ pejabat ayah
oh, dia ingat nak gi mana sbb biasa la bawa beg besar nak balik kampung..
Baik nya nak tolong hantar... tapi lepas pikir masak-masak saya tolak je lah permintaan tu..
nanti kalu sampai pejabat, abah tanya mesti tanya mcm-mcm sbb hamba allah tu berbeza jantina, lepas tu, dia dah sorang.. saya pun sorang byk masalah timbul, dah la bulan puasa...
(rasanya student UM jugak)..

Lepas tu jalan punya jalan sampai stesen bas belakang library.. dah tahan 2-3 texi tak nak gi PJ dalam hati YA ALLAH terbakarnya kesabaran.. ALLAH nak uji...pukul 3.55
Alhamdulillah ade texi nak hantar
kemudian abah suruh beli air utk buka posa takut tak sempat nanti...lepas tu kita org bertolak gi amik ADAM kat SDAR.. jalan nasib baik tak jem.. tapi kereta byk on road..

kemudian terus pecut balik perlis... semua R&R sesak dgn manusia.. so, berbuka dgn burger yg abah beli..ya allah sedap tak terkata.. biasa la posa semua sedap...

makna nya mlm ni mlm ke 27, terlepas solat terawih... ade ke pulak ADAM taya tak solat terawih ke? buat lawak la budak ni.. pak cik & mak cik yg lalu lalang masa kita org tgh sembang kat R&R semua senyum... lepas semua selesai drive car teruskan bermusafir...

ALhamsulillah sampai perlis dalam pukul 2.30... terus masuk bilik tido..penat teman abah bawa kereta...org nak bawa tak kasi...

Esok paginya buat kuih raya.... ptg gi bersihkan kubur...

Ahad.. siap kan lagi 1 kuih raya...bersih rumah sikit-sikit..

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ME..