Khamis, 25 Februari 2010

~My Guitar~


Ini lah guitar saya... ini pun selepas beberapa tahun baru mendapat kebenaran dari Umi nak beli..

Minat kepada alat muzik terutama guitar telah lama sejak darjah 6, memandangkan sekolah redah tak de belajar muzik so, minat hanya sekadar minat je..
Bila dah hampir masuk Universiti baru umi benarkan beli... ade sebabnya, takut anak perempuan sulongnya terjebak dengan kegiatan yang tidak berfaedah dengan keadan dunia sekarang yang penuh dengan dugaan dan cobaan..

Lagi pun tujuan utama sebagai hamba Allah kena dahulukan, menuntut ilmu diwajibkan.. Ilmu muzik ni ilmu jugak, tapi sekadar untuk menghiburkan diri.. sebab umi tahu anaknya yang sorang ni suka bersukan & membaca jika cuaca tidak mengizinkan dan bosan membaca selain aktiviti sampingan (USRAH), anaknya ni kesorangan menyebabkan anak ni (saya), ingin keluar ke pekan @ bandar walaupun kesorangan [hanya Allah dan malaikat sbg pelindung]... dari pada keluar sorang yang kemungkinan besar mendatangkan bahaya umi benarkan beli guitar..

Kawan-kawan selalu tanya jika terserempak dekat pusat beli-belah "asma sorang je? Tak takut ke?" saya selalu menjawab dengan nada ceria "itu tanyanya masih single...takut, apa nak takut Allahkan ada..janji pandai jaga diri"

Saya sebanarnya suka muzik yang perlahan dari classical guitar.. sedap di dengar.. sambil study, kemas bilik ataupun baca terjemahan Al-Quran.. untuk menceriakan suasana bilik jika keseorangan pada mata kasarnya namun hakikatnya Allah always there..

3 ulasan:

-orang kecil- berkata...

haha.. x sangka asma ada guitar. dulu mase skolah rendah mak alim x kasi alim p blaja gtar dgn org2 duk lepak. mase form 5 alim beli gitar tp x kasi tau mak. siap bwk masuk gtar ikut tingkap lg..he. tp bila mak tau alim beli gitar dia x marah plak.. blaja gitar kena byk bersabar sebab kalo kite xde bakat memg lambat la nak terer. yg penting jgn cepat bosan takut nanti ksian gitar tu, jd brg hiasan je..hehe

AsMa AmAnI berkata...

mmm, betul tu.. kena byk bersabar kalu nak belajar.. sekarang ni gitar asma memang dalam kotak jee... hihihi.. dak nak wat camne tuan dia ni ada byk aktiviti...

-orang kecil- berkata...

buat apa yg penting dulu.. yg x penting tu kemudian hari pun xpe. mane tau asma ada bakat. alim xde bakat pun.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ME..