Khamis, 18 September 2008

***KeJaDiaN yg BiaSa MeniMPa SeOrG Yg BerNama WaNita***

Phone berbunyai menandakan mesej masuk...(atau terdapatnya miss call)

Byk saya dpt mesej mcm ni, tp yg ni masa saya tgh pegang buku so dapat la tulis...



Kejadian ini Menimpa Saya pada 23 april 2008 jam 12:20:15 pagi...



Mesej: Askum, leh kenal?



(tak tau ke dah tgh mlm org nak rehat... itu persoalan yg pertama dlm hati saya..)



SAYA: ASTAGHFIRULLAH HAL AZIM. BUAT APA NAK KENAL?

DIA YG MESEJ DULU MESTI DIA KENAL SAPA AKU? (monolog dlm hati)

so, keputusan telah di buat jgn mesej.. sbb tak de benda yg penting

buat habis kredit je..



SO SAYA KEMBALI MENULIS APA YG TERBUKU DI DLM HATI DLM BUKU ...



Saya: Saya harap saya tak mengenali awak wahai org yg bernombor 017- 92....2,

Untuk apa? Menghitamkan hatiku ini? (dah lah dok buat dosa byk dah)...

Layakkah hatiku ini untuk menadah NUR ILMU krn ILMU adalah CAHAYA, dan

CAHAYA tidak akan menembudi hati yg buat MAKSIAT..



(persoalan yg timbul lagi)



Coz utk apa nak kenal? utk ganggu study saya? utk bazirkan waktu saya?



untuk tukarkan pemikiran saya dari perjuangan kpd khayalan?



untuk lalaikan solat saya?



untuk jauhkan saya dr ALLAH yg sgt mencintai hambanya

krn asyik ingatkan awak 017-92.....2?



petikan yg saya ambil dr novel dan saya aplikasi dlm kehidupan saya dan petikan tersebut menetapkan pendirian saya sebagai seorang muslim
yg mengambil ISLAM secara menyeluruh..



(monolog dlm diri)



"sebenarnya saya tidak mahu menghampiri perkara-perkara yg boleh menyebabkan saya mencintai insan yg bernama LELAKI pada saat ini.. Perasaan itu amat mahal harganya bg saya dan ia tidak boleh dicemari oleh lelaki-lelaki lain selain dari lelaki yg dijanjikan oleh ALLAH buat saya...
itu pun kiranya ada..."





"Rumah tangga yg dibina atas dasar cinta yg terpelihara dari murka ALLAH, insyaallah akan lebih diberkati ALLAH.. apabila permulaan yg diredhai ALLAH nescaya ALLAH akan balas degn keredhaan pula"



WALLAHU'ALAM.











Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ME..